ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΧΩΡΙΣΜΟ






Ο χωρισμός είναι άπο τις πιο δύσκολες εμπειρίες στην ζωή ενός ανθρώπου. Και γίνεται ακόμα πιό δύσκολος όσο περισσότερο καιρό έχεις περάσει με τον/την άλλην και όσο πιό έντονα ήταν τα συναισθήματα ανάμεσά σας. Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε όχι μόνο όσα ξέρουμε οτι βοηθάνε μετά άπο έναν χωρισμό άλλα και τα πράγματα που πραγματικά μας βοήθησαν όταν περνάγαμε έναν χωρισμό. Αυτά που μας έκαναν να περάσουμε τις χειρότερες νύχτες μας λίγο πιό ανώδυνα και όσα μας έκαναν να δούμε λίγο πιό ξεκάθαρα οτι υπάρχει φως στο τούνελ.

Οι πρώτες μέρες 

Ο χωρισμός είναι ένα μεγάλο σοκ για τον καθένα μας. Σε κάθε χωρισμό περνάμε παρόμοια πράγματα με κάποιον που σταματάει έναν εθισμό. Δεν γίνεται διαφορετικά, γιατί έτσι είμαστε φτιαγμένοι. Είναι σαν να σου λέει ο οργανισμός " Έχεις 2 επιλογές. Είτε φτιάχνεις ξανά την σχέση με κάθε τίμημα είτε άλλαξε τελείως τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα ".

Τις πρώτες μέρες, αν είσαι αυτός που τον έχουν χωρίσει, υπάρχει μόνο η μία επιλογή. Πως να τον/την κάνεις να αλλάξει γνώμη. Όλο το είναι σου σε κινητοποιεί για να πειστεί ο/η άλλος να ξαναπροσπαθήσετε.

Υπάρχουν κάποιες σχέσεις που πραγματικά γίνονται καλύτερες μετά άπο έναν χωρισμό. Και οι δύο πλευρές περνάνε λίγο χρόνο για να σκεφτούν τα λάθη τους και το τι σημαίνει για αυτούς η σχέση. Και μετά άπο λίγο τα ξαναβρίσκουνε, με ανανεωμένο ενδιαφέρον και καλύτερες βάσεις.

Ωστόσο αυτές οι σχέσεις δεν είναι το θέμα του συγκεκριμένου άρθρου. Τι γίνεται αν η άλλη πλευρά δεν θέλει να κάνει καμία προσπάθεια και ότι και να κάνεις δεν αλλάζει τα πράγματα ?
  
- Υποσημείωση : Η πρώτη κίνηση είναι να απευθυνθείς σε έναν ειδικό, πχ έναν Ψυχολόγο ή Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας. Τα παρακάτω είναι βοηθητικά και σε καμιά περίπτωση δεν θα βοηθήσουν αν δεις οτι δεν αντέχεις το βάρος ή αν η κατάθλιψη συνεχίζεται για αρκετά μεγάλο διάστημα.-

Κατάθλιψη

Τώρα μπαίνουμε στο πιό δύσκολο κομμάτι. Στις μέρες τις κατάθλιψης. Όλα σου φαίνονται μαύρα και, το κυριότερο, νιώθεις οτι δεν θα ξαναφτιάξουν ποτέ. Βλέπεις το άλλο άτομο ως το μοναδικό που σε έκανε χαρούμενο και χωρίς αυτόν/αυτήν, η ζωή δεν έχει νόημα. Τι κάνεις λοιπόν όταν είσαι τόσο απελπισμένος ?

Το μυστικό για την απελπισία είναι ένα : Κοιτάς να περάσεις όσο καλύτερα μπορείς το τώρα, την σημερινή μέρα. 

Δεν υπάρχει χώρος για το αύριο και μεγαλεπίβολα σχέδια. Δες τι μπορεί να σε κάνει να περάσεις λίγο καλύτερα τις επόμενες στιγμές, την σημερινή μέρα. Και βλέπεις για το αύριο.

Ο κάθε άνθρωπος έχει τους δικούς του τρόπους που τον κάνει να ξεχνιέται για λίγο και να νιώθει καλά.

Ιδέες :

α) Μπορείς να βγεις με φίλους σου και να μιλήσεις λίγο για αυτά που περνάς. Το γεγονός οτι θα ακούσεις τις εμπειρίες των άλλων θα σε βοηθήσει να νιώσεις λιγότερο μόνος. Θα ξεχαστείς λίγο με τα δικά τους θέματα και θα είναι και μία ευκαιρία να βγείς λίγο έξω. Ο χωρισμός τείνει να σε κάνει να μείνεις μέσα στο σπίτι. Η απομόνωση είναι για λίγο καιρό καλή, ωστόσο άπο ένα σημείο και μετά χειροτερεύει τα πράγματα αντί να τα βοηθάει.

Προσοχή : Θα υπάρξουν κάποιοι που θα σου πουν "Ξέχασέ την. Βρες κατευθείαν τον/την επόμενη". Μπορεί αυτό να βοηθήσει αν η σχέση ήταν ανούσια ή για λίγες εβδομάδες. Όταν μιλάμε όμως για σοβαρή ή ουσιαστική σχέση, αυτό δεν θα βοηθήσει. Είναι σημαντικό να πάρεις τα απαραίτητα μαθήματα, ετσί ώστε να βελτιωθείς σαν άτομο και η επόμενη σχέση σου να είναι καλύτερη.

Αλλιώς, θα καταλήξεις στο ίδιο τύπο ανθρώπου και,το κυριότερο, θα κάνεις τα ίδια λάθη του παρελθόντος. 

β) Μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο. Θα μπορούσε να είναι ένα βιβλιό πάνω στο είδος της λογοτεχνίας που λατρεύεις ( Μυθιστόρημα ή επιστημονικής φαντασίας κτλ). Ή θα μπορούσε να είναι ένα βιβλίο που να σχετίζεται με τον χωρισμό.(πχ το βιβλίο Getting past your Breakup της Susan Elliot). Θα βρείς μέσα σε αυτό απαντήσεις σε ερωτήματα που έχεις αυτή ακριβώς την περίοδο.



γ)  Μπορείς να δεις μία ταινία. Θα μπορούσε να είναι μία ταινία που θα σε κάνει να ξεχαστείς για λίγες ώρες. Ή θα μπορούσε να είναι μία ταινία που να σχετίζεται με ήρωες που περνάνε ή έχουν ξεπεράσει έναν χωρισμό. ( Πχ Η αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού, Τα χαλάσαμε, Όταν με παράτησε η Σάρα, High Fidelity κτλ )

δ) Μπορείς να δείς μία σειρά. Τι καλύτερο άπο το να ανακαλύψεις μία καινούργια σειρά και να δεις όλα τα επεισόδια μαζεμένα (ειδικά αν είναι αρκετές σεζόν). Θα περάσεις έτσι περισσότερο ανώδυνα τις δύσκολες πρώτες μέρες και ίσως ανακαλύψεις και σειρές που έχουν λατρέψει αρκετοί και μέχρι τώρα σνόμπαρες  ( Πχ Breaking Bad, Game of Thrones, Dexter, The mentalist, Criminal Minds κτλ )

ε) Μπορείς να ξεκινήσεις ένα χόμπι. Μία καινούργια δραστηριότητα είναι σημαντική όταν περνάς έναν χωρισμό. Σου δίνει κάτι καινούργιο να απασχολείς τις ώρες και το μυαλό σου και άπο την άλλη, σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Έτσι, θα είσαι περισσότερο ελκυστικός στο αντίθετο φύλο, όταν αποφασίσεις να γνωρίσεις καινούργια άτομα για σχέση. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να βρεις την καινούργια σου σχέση μέσα στον χώρο που κάνεις την δραστηριότητα (Πχ Μαθήματα χορού, Μαθήματα Δημιουργικής Γραφής, Επιμόρφωση σε θέματα που σε ενδιαφέρουν κτλ)

 στ) Μπορείς να ξεκινήσεις Γυμναστική. Η άσκηση προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Καταρχήν, όταν γυμνάζεσαι απελευθερώνονται ενδορφίνες, που σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα και να βλέπεις λίγο πιό αισιόδοξα την ζωή, κάτι που χρειάζεσαι ιδιαίτερα τώρα.

Επίσης, αν προτιμήσεις ένα ομαδικό είδος γυμναστικής (Πχ Πιλάτες σε Γυμναστήριο είτε Πολεμική τέχνη κτλ ), θα σε φέρει σε επαφή με άτομα που μπορεί να γίνουν οι καινούργιοι σου φίλοι. Μερικές φορές, ένας χωρισμός σε αποξενώνει άπο παλιούς φίλους και κάνει την εμπειρία δυσκολότερη.



Ο παράγοντας Χρόνος 

Θα το έχεις ακούσει συχνά, οτι ο χρόνος γιατρεύει τα πάντα. Είναι κλισέ, το ξέρουμε. Ωστόσο και στην συγκεκριμένη περίπτωση, ισχύει. Και να γιατί :

Όπως είπαμε στην αρχή, είμαστε φτιαγμένοι να περνάμε άσχημα σε έναν χωρισμό. Είναι ένα αναγκαίο σοκ, είτε για να ξαναφτιάξουμε την σχέση είτε για να βελτιωθούμε ως άνθρωποι.

Άπο την άλλη, όσο είμαστε φτιαγμένοι να περάσουμε ένα χρονικό διάστημα που όλα μοιάζουν μάταια, το ίδιο είμαστε φτιαγμένοι να το ξεπεράσουμε.

Δεν είναι στο χέρι σου να μην γίνεις καλύτερα. 

Ακόμα και στους δυσκολότερους χωρισμούς, κάποια στιγμή ο πόνος γίνεται μικρότερος και μικρότερος. Μέχρι που κάποια στιγμή επιστρέφεις στα φυσιολογικά σου πλαίσια.

Αυτό λοιπόν που μπορείς να κάνεις είναι να κάνεις το δύσκολο χρονικό διάστημα να περάσει πιό εύκολα και ευχάριστα για σένα.

Κανείς δεν ξέρει πόσο θα σου πάρει να ξεπεράσεις έναν χωρισμό. Μόνο εσύ.

Έχεις όμως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να γίνεις καλύτερος σύντροφος και άνθρωπος μέσα άπο αυτή την διαδικασία και να μάθεις περισσότερα για τον εαυτό σου και το πως σχετίζεσαι με τους άλλους.

Κράτα γερά και όλα θα πάνε καλά στο τέλος. Θα δεις... 



 






  




Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.